/ Goed Getapt - De Potter Schaijk

Goed Getapt

1 Afbeelding
Het succesvolle Goed Getapt programma is het grootste kwaliteitsprogramma in de Nederlandse Horeca. De doelstelling van het Goed Getapt programma is om bewustwording van kwaliteit in de totale horeca te realiseren.

Café Feesterij De Potter wint Zilveren Tapknop

Café Feesterij De Potter behoort tot de beste biertappers van Brabant. De Schaijkse horecazaak is namelijk winnaar geworden van de Zilveren Tapknop 2013. Pieter Billiau van Heineken Nederland reikte de bijzondere onderscheiding zaterdag uit aan Theo en Petra Potjes, de uitbaters van het café aan de Schutsboomstraat. Met het winnen van de prijs behoort De Potter tot de drie beste horecazaken van Brabant. De Gouden Tapknop ging naar De Twee Linden uit Beneden Leeuwen en Ons Café uit Esch ging met de Bronzen Tapknop naar huis. De drie winnaars dingen tijdens de landelijke finale tevens mee in de strijd om het Gouden, Zilveren of Bronzen Fust.

“Met de Zilveren Tapknop mag café De Potter zich rekenen tot een van de drie horecazaken in de regio waar het beste bier wordt getapt. Gasten kunnen in dit café genieten van bier zoals je bier hoort te drinken", geeft Pieter Billiau aan. "Daarnaast worden ondernemers beoordeeld op service en gastheerschap. Gasten voelen zich hier dus echt welkom", stelt de regiodirecteur van Heineken. 

Eigenaren Theo en Petra Potjes van Café Feesterij De Potter zijn erg trots op de onderscheiding. “Fantastisch dat we hebben gewonnen! Kwaliteit en service staan bij ons hoog in het vaandel. Volgend jaar gaan we uiteraard voor de Gouden Tapknop.”

Gouden Fust
De drie Tapknop-winnaars uit Brabant strijden op 19 januari met honderd horecaondernemers uit het hele land in Ahoy Rotterdam om het Gouden, Zilveren of Bronzen Fust, de prijzen voor de beste horecazaken van 2013. Dat gebeurt tijdens een spectaculaire finale in de ‘Grootste kroeg van Nederland’, waar zij niet alleen strijden om de eretitel, maar ook als VIP-gasten aanwezig zijn tijdens het muziekevenement De Vrienden van Amstel Live 2014.

Goed Getapt
De verkiezing van de Gouden Tapknop 2013 maakt deel uit van het Goed Getapt-programma van Heineken Nederland. Jaarlijks doen hieraan ruim tweeduizend horecaondernemers mee die Heineken, Brand of Amstel op de tap hebben. Het Goed Getapt-programma heeft tot doel om bewustwording van kwaliteit en kwaliteitsbeleving in de horeca te verhogen met de focus op tapbier. Naast bier worden ondernemers en hun personeel getraind, technisch ondersteund en getoetst op het gebied van speciaalbier, fris, wijn, gedistilleerd en op koffie en thee. 
De Gouden, Zilveren en Bronzen Tapknop worden toegekend op basis van ervaringen en rapportages van mystery guests die alle deelnemende horecazaken minstens vier keer bezoeken. Ondernemers worden beoordeeld op goed gastheerschap, service en bierbehandeling. Goed getapt bier, maar ook het op de juiste manier serveren en behandelen van speciaalbier betaalt zich uiteindelijk uit in tevreden gasten die vaker terugkomen, stelt Heineken.